קניון דרורים, בני דרור

קניון דרורים | בני דרור
inner_section10

איך לשפר את הראייה? תרגילים לחיזוק שרירי העיניים

בעיות ראייה הן מצבים רפואיים, שגורעים מיכולת הראייה שלנו. הן יכולות להופיע בכל גיל, מילדות ועד בגרות, כתוצאה ממגוון גורמים, כגון: תאונות, מחלות, גנטיקה או גורמים סביבתיים.

יש מגוון סוגים של לקויות ראייה, שיכולים להופיע בדרגות חומרה שונות. הנפוצים ביותר כוללים:

  • קוצר ראייה – נובע בעיקר מגדילת יתר של גלגל העין או קימור יתר של הקרנית ו/או עדשת העין וכתוצאה התמונה מוקרנת לפני הרשתית וגורמת לראייה מטושטשת למרחק.
  • רוחק ראייה – מצב הופכי לקוצר ראייה. כתוצאה מגלגל עין קטן מהממוצע או קימור חסר של הקרנית ו/או עדשת העין התמונה מוקרנת מאחורי הרשתית, מה שעלול לגרום ראייה מטושטשת בעיקר לטווח הקרוב.
  • אסטיגמציה (מכונה גם: "צילינדר") – מצב של עיוות בצורת העין, כך שאינה כדורית לגמרי. לכן, התמונה מוקרנת באופן מעוות על הרשתית וגורמת לראייה מטושטשת לכל המרחקים.

בכוחן של לקויות הראיה לפגוע משמעותית באיכות החיים. הסובלים מלקויות ראיה עשויים להתקשות בביצוע פעולות יומיומיות, כמו: קריאה, נהיגה או עבודה מול מחשב.

חשיבותה של ראייה טובה

ראייה תקינה חיונית לתפקוד יום יומי שוטף, משום שהיא מאפשרת לנו לראות ולחוות את העולם, לתקשר עם אנשים אחרים ולבצע פעולות בסיסיות. היא חשובה במיוחד אצל ילדים, שזקוקים לה כדי ללמוד ולהתפתח באופן מיטבי. ראייה תקינה מאפשרת לילדים לקרוא, לכתוב ולראות את העולם סביבם בבהירות.

חשוב להקפיד לבדוק את טיב הראייה שלנו ולשמור על תקינותה, כדי להבטיח איכות חיים טובה. יש מספר פעולות שניתן לעשות, כדי לשמור על ראייה טובה:

  • להקפיד על בדיקות עיניים תקופתיות שגרתיות.
  • להרכיב עדשות מגע או משקפיים, לפי הצורך.
  • לשמור על תזונה בריאה, מזינה ואיכותית.
  • להגן על העיניים מקרניים אולטרה-סגולות, באמצעות משקפי שמש.


איך אפשר לשפר את הראייה?

תרגילים לשיפור הראייה הם טיפול לא פולשני, שיכול לשפר את הראייה, במידה מסוימת. בנוסף, הם מהווים אפיק שיפור ראייה טבעי למי שרוצים להימנע מטיפול תרופתי, כהתחלה. תרגילי עיניים מחזקים את השרירים שעוטפים את העין ומסייעים במיקוד הראייה. חשוב מאוד להתמיד ולבצע אותם בקביעות, כדי לראות תוצאות. ההמלצה הגורפת היא להתחיל עם תרגול באורך של 10 עד 15 דקות בכל יום ולאחר מכן, להאריך אותו בהדרגה.

קיים מגוון רחב של תרגילים לשיפור הראיה. חשוב מאוד לבחור את התרגילים המתאימים לבעיית הראייה, שמבקשים לטפל בה. למשל: לאנשים עם קוצר ראייה מומלץ לבחור בתרגילי עיניים שמרחיבים את טווח הראייה למרחק.

חשוב לציין, שתרגילי העיניים לא יכולים "לרפא" לחלוטין לקויות ראייה גבוהות, כמו: רוחק ראייה, קוצר ראייה או אסטיגמציה. אולם, הם כן יכולים לשפר את חדות הראיה במידה מסוימת ולהפחית את הצורך במשקפיים או בעדשות מגע, ככל שמתרגלים אותם.

בנוסף, אם אתם רוצים ללמוד איך לשפר את הראיה, מומלץ לפנות לייעוץ של אופטומטריסט או רופא עיניים שמתמחה בכך, לפני ביצוע תרגילי עיניים, במיוחד אם כבר ידוע על בעיות ראייה קיימות. איש מקצוע יכול לאבחן את בעיית הראייה שלכם, להמליץ על התרגילים הרלוונטיים לפתרונה וללמד אתכם כיצד לתרגל אותם בצורה נכונה ויעילה.

תרגילי עיניים לטובת שיפור הראייה

  • תרגילי עין עגולה – נועדו לחזק את שרירי העיניים באמצעות תרגול תנועות עיניים עגולות, לדוגמא: אפשר להתחיל את התרגיל בהסתכלות על נקודה שנמצאת במרכז החדר ואז לעקוב עם העיניים אחרי חפץ אחר, שמסתובב. ניתן גם להסתכל לסירוגין על חפצים שונים, שנמצאים בצדדים מנוגדים של החדר.
  • תרגילי פוקוס לטובת שיפור חדות הראייה – מחזקים את השרירים העוטפים את העין. באמצעותם, ניתן לתרגל מיקוד ראייה על אובייקטים במרחקים שונים, למשל: יש להתחיל מהתבוננות על נקודה קרובה ולאחר מכן, יש להתמקד בנקודה אחרת, רחוקה יותר. בנוסף, אפשר גם להתמקד בנקודות נמוכות וגבוהות, לסירוגין.
  • תרגילי תנועות עיניים מהירות – מחזקים את השרירים העוטפים את העין, באמצעות תרגול של תנועות עיניים מהירות. לדוגמה: אפשר להתחיל את התרגיל בהסתכלות על נקודה אחת, שנמצאת במרכז החדר. לאחר מכן, יש להזיז את העיניים במהירות כלפי נקודה אחרת. בנוסף, ניתן להסתכל לסירוגין גם על נקודות אחרות, שנמצאות במרחקים שונים.

 

אופטיקה קמינסקי היא חנות אופטיקה ותיקה באזור השרון שמנהליה, אורית ועופר קמינסקי, הם אופטומטריסטים מוסמכים. כתו תקן למקצועיות, משמש עופר, מזה שנים, כבוחן בבחינות ההסמכה לאופטומטריסטים מטעם משרד הבריאות. אנחנו מקפידים על נהלים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר ומתחייבים ללקוחותינו על בדיקה מדויקת ומקצועית. בנוסף, תמצאו בחנות האופטיקה שלנו מגוון עדשות מגע וסוגי משקפיים, כולל: משקפי קריאה, משקפיים משרדיות, משקפי שמש אופטיים ומשקפי ספורט. אם אתם מחפשים אופטומטריסטים מקצועיים, הגעתם למקום הנכון. אצלנו תוכלו לעבור בדיקה מקיפה, לקבל המלצות לעדשות מגע ומשקפיים איכותיים ולהתייעץ על תרגילים לשיפור הראייה. לשאלות ולפרטים נוספים אתם מוזמנים לפנות אלינו למספר: 09-7964465 ולהגיע לחנות שלנו בקניון דרורים, בני דרור ונשמח לעמוד לשירותכם.
gallery_05

התאמת משקפיים

הסיבות להרכבת משקפי ראיה נעוצות בלקות ראיה גדולה או קטנה אשר גורמת בסופו של דבר לראיה מטושטשת ומאומצת שמובילה לחוסר נוחות תפקודי, למאמץ עיניים ולעייפות. יש חשיבות רבה לביצוע בדיקת ראיה מקצועית ואבחון מדוייק של הלקות על מנת להגיע לתיקון אופטימאלי ונח של הראיה.

התאמת עדשות מגע

התאמת עדשות מגע חייבת להתבצע בצורה מקצועית ע"י אופטומטריסט מורשה אשר יבחן את העיניים בצורה יסודית, יבצע תישאול ותיאום ציפיות יסודי עם הלקוח ויתאים עדשות מגע אשר יתאימו לפרמטרים הפרטניים אשר לפניו. לאחר בדיקה ורישום הפרמטרים האישיים יותאמו ללקוח זוג עדשות לנסיון ולאחר שהלקוח ירכיב אותן זמן מה

משקפי שמש

מה לא נאמר ונכתב בנושא משקפי השמש...זהו מוצר אופנתי בולט ומעניין אשר מוסיף אופי וייחודיות לאישיותנו ומאפשר לנו להיראות אופנתיים, אלגנטים, סקסיים שרמנטיים...הכל בהתאם לטעמנו ותשומת הלב שנשקיע בבחירת משקפי השמש החדשים שלנו. נוכל כמובן לבחור בדגם במראה בנאלי וזול שידגיש את חוסר העניין שלנו באופנה או את חוסר הטעם שלנו בבחירה... אולם אפשר גם אחרת.