קניון דרורים, בני דרור

קניון דרורים | בני דרור
inner_section10

המדריך המלא להורה: בעיות ראיה אצל ילדים 

ראייה תקינה חיונית לתקשורת, למידה ותפקוד יום-יומי תקין של ילדים. אולם, בעיות עיניים אצל ילדים הן בעיות שכיחה יחסית, שלעיתים משפיעה על ההתפתחות הקוגניטיבית והפיזית שלהם. בעיות ראיה אצל ילדים יכולות להיות מולדות, או להיגרם כתוצאה מגורמים סביבתיים שונים.

בעיות ראיה מולדות הן ביטוי לבעיות התפתחותיות במערכת העצבים או בעיניים, כתוצאה מליקויים גנטיים, מזיהומים או מגורמים סביבתיים שונים. לעומת זאת, בעיות נרכשות נובעות מפגיעה בעיניים או במערכת העצבים אחרי הלידה ועשויות להיגרם כתוצאה מתאונה, מחלה או טראומה.

סוגים נפוצים של בעיות ראיה אצל ילדים

  • קוצר ראייה אצל ילדים – קורה כשהעדשה או קרנית העין אינן מתמקדות כשורה על אובייקטים מרוחקים. כתוצאה מכך, רואה הילד היטב עצמים קרובים, אך מתקשה בזיהוי פרטים של עצמים רחוקים.
  • רוחק ראייה – המצב ההופכי של קוצר ראיה אצל ילדים (מוכר גם בתור "היפרמטרופיה אצל ילדים"). קורה כאשר העדשה או קרנית העין אינן מתמקדות כראוי על אובייקטים קרובים. לכן, רואה הילד היטב עצמים מרוחקים, אך דווקא מתקשה בזיהוי פרטים של עצמים קרובים.
  • אסטיגמציה אצל ילדים – צורת עדשה או קרנית עין, שאינה עגולה, שגורמת למצב של טשטוש ראיה אצל ילדים.
  • פזילה – קורית כאשר שני גלגלי העיניים מתמקדים בנקודות שונות.
  • עין עצלה – קורית כתוצאה מפגיעה בתהליך ההתפתחות של אחת מהעיניים, לרוב כתוצאה מרוחק ראייה, קוצר ראייה או אסטיגמציה אצל ילדים.

ישנם סימנים מגוונים, המצביעים על בעיות ראייה אצל ילדים. הסימנים הנפוצים ביותר כוללים:

  • קושי בראייה למרחק או לטווח קרוב.
  • תחושת עיניים עייפות.
  • תלונות על כאבי ראש וסחרחורות.
  • טשטוש ראיה אצל ילדים.
  • מגמת ירידה בתפקודו של הילד בבית הספר.

נפוצה פחות, אך בכל זאת כדאי להכיר: פפילאדמה אצל ילדים

פפילאדמה היא בצקת, המתפתחת בראש עצב הראייה, שנמצא בתוך העין. לרוב, מהווה פפילאדמה אצל ילדים סימפטום לבעיה רפואית חמורה, למשל: עליה בלחץ תוך-גולגולתי (ICP), דלקת בעין או גידול מוחי.

תסמיני פפילאדמה אצל ילדים כוללים: הקאות, סחרחורות וכאבי ראש, ראיה מטושטשת ועוד.

טיפול בפפילאדמה תלוי בגורם לו. אם המצב נגרם כתוצאה מעלייה ב-ICP, יתמקד הטיפול בהורדת הלחץ התוך-גולגולתי, באמצעות תרופות או ניתוח.

כיצד מאבחנים בעיות ראיה אצל ילדים?

מעקב וביקורים סדירים אצל רופא עיניים מומחה לילדים מקטינים את הסיכון לפספוס בעיות ראיה אצל ילדים. מומלץ לקחת תינוקות לבדיקת ראייה כבר בגיל שנה ולאחר מכן, לבדיקה חד-שנתית, עד הגיעם לגיל שמונה-עשרה. בדיקות עיניים שגרתיות יכולות לסייע באבחון בעיות ראייה ולמנוע החמרה ואבחון בשלבים מאוחרים, יחסית. אבחון מוקדם של בעיות ראיה אצל ילדים לרוב מאפשר לטפל בהן ביעילות, לפני שייגרם נזק ממשי או בלתי-הפיך.

טיפול בבעיות ראיה אצל ילדים

מרגע שאובחנה אצל ילד בעיית ראיה, חשוב מאוד לטפל בה ולא להתעלם ממנה, מפני שלרוב נוטות בעיות ראיה אצל ילדים להחמיר אם מזניחים אותן.

הטיפול בילדים עם בעיות ראייה משתנה, כתלות בבעיה ממנה הם סובלים. ברוב הבעיות, קיימות מספר גישות טיפוליות, שיכולות לשפר את מצב הראייה. לדוגמא:

  • בבעיות כמו רוחק-ראייה, קוצר-ראייה או אסטיגמציה אצל ילדים מטפלים לרוב באמצעות משקפי ראייה או עדשות מגע.
  • מקרים קלים של פזילה ניתנים לתיקון עם משקפיים בלבד. אולם, ישנן פזילות שניתן  לתקן באמצעות ניתוח או שילוב של השניים.
  • עין עצלה לרוב מתוקנת בעזרת כיסוי העין הבריאה, כדי "להכריח" את המוח להשתמש יותר בעין העצלה ולאמן אותה.
  • בעיות ראייה אצל ילדים – שאלות ותשובות: 

    שאלה: האם מספר גבוה במשקפיים לילדים אומר שיצטרכו להרכיב משקפי ראייה לשארית חייהם?
    תשובה: לא בהכרח, מפני שמספר במשקפיים יכול בהחלט להשתנות ואף להשתפר, עם הגיל. לעתים, מספר גבוה במשקפיים של ילדים משתפר, עד כדי כך שהילד כבר לא זקוק להם יותר.

     

    שאלה: כמה עולה בדיקת ראייה לילדים?
    תשובה: מחיר בדיקת ראייה לילדים משתנה, כתלות בגורמים שונים כמו: סוג השירות או היקף הכיסוי מצד ביטוח הבריאות של המטופל. לרוב, תעלה בדיקת ראייה סטנדרטית לילדים בין 150 ל-300 שקלים.

     

    שאלה: האם ילדים יכולים להרכיב עדשות מגע, כחלופה למשקפי ראייה?
    תשובה: כן, ילדים אכן יכולים להרכיב עדשות מגע במקום משקפי ראייה. אולם, יש שני גורמים עיקריים, שמומלץ להתחשב בהם:

    1. וודאו שהילד שלכם מסוגל לתחזק עדשות מגע , משום שעליו לנקות את העדשות ולשמור עליהן.
    2. בדקו שילדכם אינו סובל מאלרגיות או בעיות עיניים, שעשויות לגרום לו זיהום או תגובה אלרגית.

    שאלה: מאיזה גיל יכולים ילדים להתחיל להרכיב משקפי ראייה?
    תשובה: ילדים עם בעיות ראייה עשויים להזדקק למשקפי ראייה, כבר מגילאים צעירים. במצבים חמורים מומלץ שלא להתעכב ולהתאים לילד זוג משקפיים, אך לפעמים, כשאין בעיה חמורה, ניתן לדחות מעט את רכישת המשקפיים. אולם, חשוב מאוד לעקוב אחרי מצב הראייה של הילד ולשים לב לסימני החמרה:

    • הילד נוטה להתקרב למסכים ולספרים, כדי לראות אותם טוב יותר.
    • הילד מתלונן על תחושת עייפות בעיניים ועל כאבי ראש.
    • באופן כללי, נראה שהילד מתקשה לראות פרטים של עצמים, מקרוב או מרחוק.

    אופטיקה קמינסקי היא חנות אופטיקה ותיקה ומובילה באזור השרון, בניהולם של אורית ועופר קמינסקי – אופטומטריסטים מוסמכים. אצלנו, מקפידים על נהלים מקצועיים ומבטיחים ללקוחותינו בדיקה איכותית והתאמת העדשה הנכונה ביותר ללקוח. מלבד בדיקה מקצועית ומקיפה, אנו מציעים ללקוחותינו מגוון עדשות מגע וסוגי משקפיים, כולל: משקפי קריאה, משקפיים משרדיות, משקפי שמש אופטיים, משקפי ספורט ועוד.

    אם גם אתם מחפשים אופטיקה מקצועית, כדי לאבחן בעיות ראיה אצל ילדים, הגעתם למקום הנכון. לפרטים נוספים ולשאלות הנכם מוזמנים לפנות אלינו למספר: 09-7964465 ולהגיע לחנות שלנו בקניון דרורים, בני דרור. אנחנו נשמח לבדוק את הילד שלכם ולהמליץ על עדשות או משקפי ראייה, לפי הצורך ולשביעות רצונכם.

gallery_05

התאמת משקפיים

הסיבות להרכבת משקפי ראיה נעוצות בלקות ראיה גדולה או קטנה אשר גורמת בסופו של דבר לראיה מטושטשת ומאומצת שמובילה לחוסר נוחות תפקודי, למאמץ עיניים ולעייפות. יש חשיבות רבה לביצוע בדיקת ראיה מקצועית ואבחון מדוייק של הלקות על מנת להגיע לתיקון אופטימאלי ונח של הראיה.

התאמת עדשות מגע

התאמת עדשות מגע חייבת להתבצע בצורה מקצועית ע"י אופטומטריסט מורשה אשר יבחן את העיניים בצורה יסודית, יבצע תישאול ותיאום ציפיות יסודי עם הלקוח ויתאים עדשות מגע אשר יתאימו לפרמטרים הפרטניים אשר לפניו. לאחר בדיקה ורישום הפרמטרים האישיים יותאמו ללקוח זוג עדשות לנסיון ולאחר שהלקוח ירכיב אותן זמן מה

משקפי שמש

מה לא נאמר ונכתב בנושא משקפי השמש...זהו מוצר אופנתי בולט ומעניין אשר מוסיף אופי וייחודיות לאישיותנו ומאפשר לנו להיראות אופנתיים, אלגנטים, סקסיים שרמנטיים...הכל בהתאם לטעמנו ותשומת הלב שנשקיע בבחירת משקפי השמש החדשים שלנו. נוכל כמובן לבחור בדגם במראה בנאלי וזול שידגיש את חוסר העניין שלנו באופנה או את חוסר הטעם שלנו בבחירה... אולם אפשר גם אחרת.