קניון דרורים, בני דרור

קניון דרורים | בני דרור
inner_section10

טיפול בקוצר ראייה שמונע את התדרדרות המצב

הילד שלכם מבקש לשבת קרוב ללוח? כשאתם מסתכלים בסרט הוא יושב ממש קרוב למסך? יש לו נטייה לכווץ את העיניים כשהוא מנסה לזהות פרטים מרחוק? יכול להיות שהוא סובל מקוצר ראייה, בעיה שבכדי לאבחן אותה יש לגשת לרופא עיניים או לאופטומטריסט.

קוצר רייה (מיופיה) הינה תופעה נפוצה, ממנה סובלים אנשים רבים כבר מגיל ילדות. זוהי עם בעיית ראייה שרק הולכת ומחמירה עם הזמן והופכת עם השנים לקוצר ראייה גבוה מאוד. עבורה מציעים לכם באופטיקה קמינסקי פתרון יעיל במיוחד, עם MiSight 1 day, עדשות מגע לעצירת קוצר ראיה חדשניות ויעילות.

 

המשמעות של קוצר ראייה – מיופיה

בעיית קוצר ראייה, המכונה מיופיה, הינה תופעה נפוצה בה קיים קושי בראייה לרחוק, עם אובייקטים הנראים לא ברורים ומטושטשים, בעוד שהראייה מקרוב נשארת ברורה וחדשה. בעיה זו נובעת מהתארכות של גלגל העין באופן הגורם לקרני האור להתפרש לפני הרשתית ולא במרכזה, עם ריכוז חזק מדי של קרני האור, מה שגורם לראייה לא חדה ומטושטשת.

הבעיה עצמה מופיעה בגיל הילדות, עם ירידה לאורך השנים ביכולת הראייה למרחוק, מה שלרוב מתייצב בשנות העשרים. מדובר בתופעה שאין אפשרות לרפאה, אלא רק לנסות ולהאט את קצב התקדמותה. המקור לבעיית עיניים זו שעלולה להוביל להתארכות העין ויצירת מיופיה, יכול להיות גנטי (הורים שסובלים מהבעיה), או בגין תסמונת גנטית כמו תסמונת מרפן, או נטייה לקוצר ראייה של אוכלוסיות מסוימות ברחבי עולם. כמו כן היא יכולה להיות נרכשת, לדוגמא עקב התבוננות ממושכת לטווחים קצרים כמו התבוננות במסכים, וכן בגין מעט מידי חשיפה לאור שמש טבעי.  

מיופיה המוגדרת כפתולוגית יכולה להוביל בהמשך לבעיית נוספות בעיניים, לרבות מחלות שפוגעות בעצב הראייה, כמו גלאוקומה, הפרדות של הרשתית, ניוון של מרכז העין והיווצרות של קטרקט. כפועל יוצא מכך, מי שסובל מקוצר ראייה פתולוגי נדרש במעקב קבוע אצל רופא עיניים, עם שימת לב לתסמינים מחשידים.

תסמיני קוצר ראייה בקרב ילדים

בעוד שמבוגרים יודעים לתאר בעיה של קוצר ראייה, אצל ילדים יש לשים לב לסימנים מחשידים, מכיוון שהם פחות מודעים לכך שיש להם בעיית ראייה, והם גם נוטים לפצות על כך על ידי פעולות של קימור עדשה תוך עינית המסייעת במיקוד הראייה. למי שסובל מקוצר ראייה יש נטייה לקרב אל עיניו אובייקטים שונים בכדי לראות אותם יותר טוב. בעיה זו ניכרת למשל בצפייה בטלוויזיה מאוד מקרוב, קושי לראות את הלוח בכיתה, וכיווץ של העיניים בעת התבוננות למרחוק. כמו כן, לילדים הסובלים מקוצר ראייה יש נטייה לעייפות ולפתח כאבי ראש חוזרים ונשנים. 

  • תופעה שרק הולכת ומחריפה עם השנים בעולם

    יש לדעת כי בעיית קוצר ראייה רק הולכת ומחריפה עם השנים בקרב האוכלוסייה, עם ארבעים אחוז מקרב בני הנוער הסובלים ממנו, וגדילה של עשרה אחוז במספר הסובלים מהבעיה לעומת העשור הקודם. כל זאת עם צפי שעד שנת 2050 חצי מאוכלוסיית העולם תסבול מבעיית ראייה זו. הסיבה לעלייה החדה נובעת בעיקר מעלייה בזמן הצפייה במסכים דיגיטליים, בין אם מדובר במסכי טלפון, טאבלט, מחשב ולטלוויזיה. 

    טיפול בבעיית קוצר ראייה

    בבעיית קוצר הראיה ניתן לטפל על ידי הרכבת משקפיים. אולם פתרון זה אינו עוצר את ההחמרה, ובדרך כלל כל מספר שנים, בייחוד בקרב ילדים, יעלה הצורך בעדשות ומשקפיים עם מספר יותר גדול.  יחד עם זאת, ישנם בימנו אמצעים היכולים לסייע להתמודד עם קוצר ראייה ולעצור את התדרדרות המצב. למשל יש מקרים בהם טיפול בקוצר ראייה כולל מתן טיפות אטרופין שיכולות לסייע בהאטת קצב התדרדרות הראייה, עם רמת יעילות של חמישים אחוז. הטיפול נדרש במעקב והשגחה של רופא עיניים. 

    בנוסף, לבעיית קוצר ראיה מקובל לעשות שימוש בעדשות מגע רכות מולטיפוקל או ביפוקל, שיכולות לעזור במניעת החמרת המצב, עם שימוש במספר מופחת שמעודד חיזוק של שרירי העיניים, ורמת יעילות העומדת על חמישים אחוז. גם טיפול זה נדרש במעקב של רופא עיניים.

    מעבר לכך קיימות בימינו עדשות חדשות ובטוחות לשימוש, עם רמת יעילות גבוהה במיוחד, מסוג MiSight 1 day.

    הכירו את עדשות המגע MiSight 1 day

    אחד האמצעים היעילים לטיפול בקוצר ראייה ומניעת התדרדרות המצב הינו משקפיים ועדשות מגע מיוחדות MiSight 1 day, המיועדות לילדים, מבית Cooper Vision המוביל בעולם בייצור עדשות מגע. מדובר בעדשות מגע רכות וחד פעמיות שיש להן יכולת להאט קצב התפתחות מיופיה בעיניים כמעט בשישים אחוזים, עם הפחתה של מעל חמישים אחוז של גלגל עיניים מתארך. 

    יכולות אלו מבוססות על טכנולוגיה חדשנית המכונה ActiveControl, עם עדשות שיש להן ארבעה אזורי טיפול, שני אזורים שמתקנים תשבורת ושני אזורים הגורמים לטשטוש מיופיה. השילוב של כל ארבעת האזורים מוביל לתיקון הראייה לטווח רחוק לצד טיפול בבעיית המיופיה עצמה.

    בכדי להגיע לתוצאות כמה שיותר טובות יש להקפיד על הרכבת העדשות עשר שעות מידי יום למשך שישה ימים בשבוע. עדשות אלו מתאימות לילדים שיש להם מרשם מיופיה עם ערכים של 0.25 – -6.00. מעבר לכך, כמו כל עדשה רכה חד מוקדית, מדובר בעדשות שקל להתאימן הן תוכננו כך שיהיו קלות לשימוש עצמאי של ילדים, ותוך חודש ימים בלבד ילדים שלא התנסו בעדשות יוכלו לשלוט בהורדתן והרכבתן. 

    הזמנת עדשות MiSight 1 day לקוצר ראייה

    להזמנת עדשות MiSight 1 day לקוצר ראייה ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם אופטיקה קמינסקי בטלפון 09-796-4465.

gallery_05

התאמת משקפיים

הסיבות להרכבת משקפי ראיה נעוצות בלקות ראיה גדולה או קטנה אשר גורמת בסופו של דבר לראיה מטושטשת ומאומצת שמובילה לחוסר נוחות תפקודי, למאמץ עיניים ולעייפות. יש חשיבות רבה לביצוע בדיקת ראיה מקצועית ואבחון מדוייק של הלקות על מנת להגיע לתיקון אופטימאלי ונח של הראיה.

התאמת עדשות מגע

התאמת עדשות מגע חייבת להתבצע בצורה מקצועית ע"י אופטומטריסט מורשה אשר יבחן את העיניים בצורה יסודית, יבצע תישאול ותיאום ציפיות יסודי עם הלקוח ויתאים עדשות מגע אשר יתאימו לפרמטרים הפרטניים אשר לפניו. לאחר בדיקה ורישום הפרמטרים האישיים יותאמו ללקוח זוג עדשות לנסיון ולאחר שהלקוח ירכיב אותן זמן מה

משקפי שמש

מה לא נאמר ונכתב בנושא משקפי השמש...זהו מוצר אופנתי בולט ומעניין אשר מוסיף אופי וייחודיות לאישיותנו ומאפשר לנו להיראות אופנתיים, אלגנטים, סקסיים שרמנטיים...הכל בהתאם לטעמנו ותשומת הלב שנשקיע בבחירת משקפי השמש החדשים שלנו. נוכל כמובן לבחור בדגם במראה בנאלי וזול שידגיש את חוסר העניין שלנו באופנה או את חוסר הטעם שלנו בבחירה... אולם אפשר גם אחרת.