קניון דרורים, בני דרור

קניון דרורים | בני דרור
inner_section10

יובש בעיניים – תסמינים ודרכי טיפול

סובלים ביובש בעין? העיניים שלכם צורבות או עייפות והראייה שלכם מטושטשת? יתכן שאתם סובלים מתסמונת עין יבשה המאופיינת בעיניים צורבות ובראייה מטושטשת, עבורה תוכלו לקבל באופטיקה קמינסקי טיפות עיניים מיוחדות. אז מה זה בעיית עין יבשה, מהם התסמינים לבעיה זו וכיצד ניתן לטפל בה? על כך יוסבר במאמר הבא.

חשיבות הדמעות לבריאותן של העיניים

לדמעות יש תפקיד חשוב בשמירה על עיניים בריאות. הן דואגות להרטיב כל הזמן את חלקן החיצוני של העיניים וכך מנקות אותן ממיקרואורגניזם וחלקיקי לכלוך. הדמעות עצמן בנויות ממספר שכבות, עם שכבה חיצונית שומנית שמונעת מנוזלי הדמעות להתאדות ואשר נוצרת בבלוטת החלב שעל העפעפיים, ומתחתיה קיימת שכבה נוזלית שמקורה בבלוטת הדמע. בחלק הפנימי ישנה שכבה של חלבונים שמיוצרים בתאים שבלחמית, המכונים תאי גביע.

כמו כן יש בדמעות חומרים חיוניים לבריאות העיניים, המהווים חלק ממערכת החיסון שלהן ושמונעים היווצרות של זיהומים. כפועל יוצא מכך ניתן להבין שבעיה של עיניים יבשות עם מערכת דמע שאינה מתפקדת כראוי, יכולה לפגום בתפקודן התקין של העיניים.

תסמינים המעידים על בעיית עין יבשה 

בעיה של עין יבשה מאופיינת בכמה תסמינים בולטים, שלרוב יורגשו בשתי העיניים. הם כוללים תחושה של יובש בעיניים, צריבה בעיניים, עיניים שורפות וכן כאבים בעיניים, תחושות של עייפות בעיניים או חוסר נוחות, וזאת בנוסף להרגשה כאילו יש בתוך העיניים גוף זר או כאילו נכנס לעיניים חול או אבק.

כמו כן, בעיה זו יכולה להתבטא בעיניים אדומות, רגישות לאור וגם בטשטוש של הראייה. אבל לפעמים מצב של עין יבשה ניכר דווקא בעיניים דומעות בגין ניסיון של העיניים לפצות על מצב היובש או כתגובה לתחושות של גירויי בעיניים.

מאפיינים וסיבות לתסמונת של עין יבשה

תסמונת עין יבשה הינה בעיה ביכולת לייצר דמעות, בין אם מבחינת תכולתן או כמותן, והיא יכולה להיגרם מסיבות שונות. בתור התחלה מדובר בתופעה שכיחה בקרב נשים בגיל המעבר הנובעת משינויים הורמונליים, ובכלל מדובר בבעיה ממנה נשים יותר סובלות מגברים. היא גם יותר אופיינית לגילאים יותר מבוגרים.

כמו כן, בעיה של יובש יכולה להיווצר בעיניים עקב עפעפיים במנח שאינו תקין הגורם לפיזור של הדמעות בכל פעם שממצמצים. בנוסף, עין יבשה נוצרת עקב בעיות עיניים שונות, לרבות מחלות של העין החיצונית, דלקות עפעפיים ועוד. לאורך זמן גם שימוש בעדשות מגע יכול לגרום לבעיה זו, וגם ניתוחים קוסמטיים להרמה של העפעפיים.

מעבר לכך, עין יבשה יכולה להיגרם כתגובה למחלות אוטואימוניות ולמחלת הסוכרת, וכן בגין תסמונת סיוגרן הניכרת בדלקת מפרקים, יובש בפה ובעיניים. בנוסף, ישנן תרופות הגורמות לעיניים יבשות, כמו תרופות נגד דיכאון, אלרגיה, לחץ דם גבוה, גלולות נגד הריון, תרופות לפרקינסון, ועוד. ולבסוף, גם הסביבה ומזג האוויר יכולים לגרום לעיניים יבשות, כמו שרב ויובש, שהייה מממושכת במזגן על מצב קר או חם, חשיפה לאבק או לשמש ישירה, ואף עישון ועבודה מול מחשב יכולים לגרום ליובש בעיניים.

  • אבחון וטיפול בעין יבשה

    בכדי לטפל בעין יבשה, רופא עיניים נדרש קודם כל לאבחן את הבעיה ולהבין מה הגורם לה בעזרת שימוש בטיפות מיוחדות, ועם בדיקה שבוחנת את מצב העיניים, הקרנית והלחמית. כמו כן, מצב של עין יבשה ניתן לאבחן בעזרת בדיקה המכונה מבחן שירמר, בה מניחים נייר מיוחד מתחת לעין, בעזרתו הרופא מודד את כמות ייצור הדמעות של העיניים ואת הקצב בו הן מתאיידות.

    במידה ואובחן מצב של עין יבשה יש מספר דרכים לטפל בבעיה בהתאם למידת חומרתה. קודם כל בבעיית יובש קלה ניתן לטפל בעזרת טיפות לעיניים יבשות המחליפות את תפקוד הדמעות. זאת לצד המלצה לשתות הרבה מים, להשתדל להיות כמה שפחות בסביבה יבשה, ולהימנע מללכת עם עדשות מגע לפחות עד שהבעיה חולפת.

    במקרים יותר חמורים ייעשה שימוש בטיפות ליובש בעיניים מתקדמות ומיוחדות, לצד מריחה של משחות המסייעות לשמור על הלחות בעיניים, ובמידת הצורך יוצעו עדשות מגע מתאימות, יינתנו תרופות שמונעות דלקות וכן ייעשה שימשו בפקקי סיליקון שמונעים מעבר של דמעות לאף. במצבים בהם שטיפות ותכשירים לא מסייעים, יכול לעלות בצורך בפעולה כירורגית.

    טיפות ותכשירים המשמשים כתחליפי דמעות 

    כאמור, אחת משיטות הטיפול המקובלות בבעיית יובש בעיניים הינה טיפות ותכשירים המספקים לעיניים את הלחות הנחוצה להם, שמונעים משכבת הדמעות שבעיניים להתאדות ומגנים על העיניים מפני זיהומים. בדרך כלל תכשירים וטיפות אלו מורכבים מחומרים שמונעים אידוי, כמו שמן קיק, וכן מחומרים יחסית צמיגיים המספקים שכבת הגנה ולחות לרקמה הרירית שיש בעיניים, הכוללים חומרים שונים כמו תאית, חומצה היאלורונית, ועוד. תכשירים אלו פעילים למשך פרק זמן הנע בין ארבע לשמונה שעות, וניתן לעשות בהם שימוש רב של כשש פעמים ביום.

    יש כיום בשוק מבחר גדול של טיפות ותכשירים שמונעים יובש בעיניים, שאת רובם ניתן לקבל ללא מרשם רופא. לכל אחד מהם יש הרכב חומרי ייחודי משלו, והם נבדלים אחד מהשני ברמת הצמיגות שלהם, עוצמתם ואורך חיי המדף שלהם. למשל ניתן למוצא טיפות עיניים במיכל אחד או טיפות המסופקות במכלים קטנים נפרדים, עם מנה אחת או עם מנה יומית בכל מיכל.

    יחד עם זאת, בכדי לבחור במוצר יעיל כדאי לפנות לרופא עיניים או אופטומטריסט שימליץ לכם על תכשיר איכותי ואפקטיבי שמתאים למאפייני וחומרת בעיית היובש בעיניים ממנה אתם סובלים.

    טיפות עיניים לבעיית יובש 

    להזמנת טיפות עיניים יעילות לטיפול בבעיית יובש ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם אופטיקה קמינסקי בטלפון 09-796-4465.

gallery_05

התאמת משקפיים

הסיבות להרכבת משקפי ראיה נעוצות בלקות ראיה גדולה או קטנה אשר גורמת בסופו של דבר לראיה מטושטשת ומאומצת שמובילה לחוסר נוחות תפקודי, למאמץ עיניים ולעייפות. יש חשיבות רבה לביצוע בדיקת ראיה מקצועית ואבחון מדוייק של הלקות על מנת להגיע לתיקון אופטימאלי ונח של הראיה.

התאמת עדשות מגע

התאמת עדשות מגע חייבת להתבצע בצורה מקצועית ע"י אופטומטריסט מורשה אשר יבחן את העיניים בצורה יסודית, יבצע תישאול ותיאום ציפיות יסודי עם הלקוח ויתאים עדשות מגע אשר יתאימו לפרמטרים הפרטניים אשר לפניו. לאחר בדיקה ורישום הפרמטרים האישיים יותאמו ללקוח זוג עדשות לנסיון ולאחר שהלקוח ירכיב אותן זמן מה

משקפי שמש

מה לא נאמר ונכתב בנושא משקפי השמש...זהו מוצר אופנתי בולט ומעניין אשר מוסיף אופי וייחודיות לאישיותנו ומאפשר לנו להיראות אופנתיים, אלגנטים, סקסיים שרמנטיים...הכל בהתאם לטעמנו ותשומת הלב שנשקיע בבחירת משקפי השמש החדשים שלנו. נוכל כמובן לבחור בדגם במראה בנאלי וזול שידגיש את חוסר העניין שלנו באופנה או את חוסר הטעם שלנו בבחירה... אולם אפשר גם אחרת.