קניון דרורים, בני דרור

קניון דרורים | בני דרור
inner_section10

כמה עולה בדיקת ראיה

כמה עולה בדיקת ראיה אצל אופטומטריסט? מחיר בדיקת ראייה ועיוורון צבעים

חוש הראייה הוא ככל הנראה החוש החשוב ביותר לאדם הממוצע. בעזרת העיניים שלנו אנו מצליחים לראות את הסביבה, להתמודד עם אתגרים ולהבין טוב יותר כל סיטואציה בה אנחנו נמצאים. אולם המציאות היא שהראייה הולכת ודועכת עם השנים, כמעט אצל כל אחד. הקושי הופך גדול יותר ואנשים זקוקים לעזרים שונים, פיזיים או כירורגיים, כדי לשפר את הראייה ולראות טוב יותר לאורך זמן. אחת השאלות הנפוצות שעולות בהקשר זה היא כמה עולה בדיקת ראיה, ולשם כך נכתב המדריך הבא.

עד כמה בדיקות ראייה הן קריטיות? 

בדיקות ראייה הן קריטיות למעקב אחר מצב העיניים, ולכן, חשוב לבצע אותן באופן תקופתי, ואידיאלית – אחת לשנה. לרוב, אנשים מבצעים בדיקות ראייה לפני הוצאת או חידוש רישיון, אך האמת היא, שלאור החשיבות של העניין והעלות השולית יחסית, שווה לבצע את הבדיקה אחת לשנה. ראייה תקינה משפרת את איכות החיים, מונעת כאבי ראש, התאמצות מיותרת ונזקים ארוכי טווח שעלולים להיווצר כתוצאה מהעניין.

כמה עולה לבצע בדיקת ראייה בסיסית?

לשאלה כמה עולה בדיקת ראייה יש כמה תשובות. ראשית, ישנה הבדיקה הבסיסית ביותר לקראת הוצאה או חידוש של רישיון נהיגה, והיא עולה כמה עשרות שקלים. הרבה אנשים שואלים גם כמה עולה בדיקת עיניים ללא עזרים אופטיים, וכאן התשובה היא קצת יותר יקרה, ויכולה להגיע לשלוש ספרות. צריך לזכור שמדובר על בדיקה יקרה ואינטנסיבית יותר, ולא הבסיסית כפי שעושים ברישיון נהיגה.

איפה עושים את בדיקות העיניים הטובות ביותר?

את בדיקת העיניים חשוב מאוד לבצע אצל מומחים ואנשי מקצוע איכותיים. בדיקות עיניים הן חשובות מאוד לבריאות הכללית שלנו, ולכן, כאשר עולה השאלה כמה עולה בדיקת ראיה אצל אופטומטריסט מומחה, חשוב לראות בראש ובראשונה במי מדובר, ומה הרזומה שלו. הבדיקות הולכות ונעשות יקרות יותר כאשר פונים לאנשי מקצוע איכותיים, שיכולים לתת מענה טוב יותר לבעיות שלכם, ככל שאלו יצוצו לאחר הבדיקה.

מדוע עושים בדיקות של עיוורון צבעים?

אנשים שתוהים לגבי מחיר בדיקת ראייה צריכים להבין כי בדיקות ראייה הן שונות מבדיקות עיוורון צבעים. עיוורון צבעים הוא הרבה יותר נפוץ ממה שנהוג לחשוב, והוא נוגע לאחוז נכבד באוכלוסייה. לא מדובר באנשים שלא מסוגלים לראות צבע כלל, אלא לפעמים, מדובר בגוונים מסוימים שלא עוברים כמו שצריך, או עיוורון לצבע ספציפי. את עיוורון הצבעים יש לבדוק, ולבטח לפני הצבא, שם תפקידים מסוימים נפסלים בגלל עיוורון צבעים.

התועלת הגלומה בבדיקות ראייה ביחס לעלות 

אנשים צעירים חשים צורך לברר לפני שהם קובעים בדיקת עיוורון צבעים מחיר ולכך יש תשובות מאוד ברורות. בדיקת עיוורון צבעים היא דומה מאוד לבדיקת ראייה רגילה, וגם כאן המחיר הוא כמה עשרות שקלים בלבד – עלות שולית לאור התועלת והחשיבות של הבדיקה. כלומר, עלות בדיקת ראייה מכל סוג היא שולית, ותעלה לכם כמה עשרות שקלים, כל עוד לא מדובר בבדיקות מקיפות לפני רכישת משקפיים. 

מה החשיבות של בדיקת עיניים תקופתית? 

בסופו של דבר, בנושא של בדיקת ראייה עלות לא אמורה להוות פקטור משמעותי, אלא אם כן מדובר על בדיקות מורכבות לפני קניית משקפיים. במקרים כאלו, העלות של הבדיקות, כולל המשקפיים, יכולות להגיע לכמה אלפי שקלים. מרבית האנשים חפצים בביצוע בדיקת ראייה סטנדרטית, כאשר הם מרגישים שהם לא רואים מספיק טוב. עם זאת, יש חשיבות גדולה מאוד לנושא, וההעדפה היא לעשות את הבדיקה באופן תקופתי ולא להמתין להידרדרות ממשית במצב הראייה. 

על מי מוטלת האחריות לתיאום בדיקות ראייה? 

למרות החשיבות הברורה שלהן, העיניים שלנו זוכות בהרבה מהמקרים להזנחה גדולה ופושעת. אנשים ממשיכים להתאמץ מול המחשב, לסבול מכאבי ראש, להתקשות בקריאה או בראייה באופן כללי, וגרוע מכל, ממשיכים אף לנהוג אף שחלה הידרדרות במצב ראייתם. האחריות לביצוע בדיקת ראייה מוטלת כמובן על כל אדם כשלעצמו, והעובדה שאנשים צריכים להגיע לפני הוצאת רישיון נהיגה, עוזרת רק בצורה חלקית לפתרון הבעיה. בדיקות ראייה הן קריטיות לשמירה על הבריאות הכללית ולכן יש לשים על כך דגש. 

הפתרונות הקיימים בתחום האופטומטריה 

את בדיקות הראייה אפשר לבצע בהרבה מאוד מקומות, כולל ברשתות הפארם. עם זאת, כאשר רוצים לקבל תשובות מדויקות ואיכותיות יותר, ולבצע בדיקות מורכבות יותר, חשוב להגיע למקום המתמחה בכך ומעסיק אנשי מקצוע העוסקים בתחום מזה שנים רבות. כיום, ישנם פתרונות רבים ואיכותיים לבעיות ראייה, כולל משקפי מולטיפוקל, ניתוחים שונים, עדשות ועוד. אנשים יכולים להמשיך ולראות מצוין עד גילאים מאוחרים מאוד בזכות טכנולוגיה איכותית ומרשימה, וכל שנותר הוא פשוט להגיע לבדיקה. 

כיצד מתגברים על החשש מבדיקות ראייה? 

אנשים חוששים מרופאי עיניים מפני שמדובר באזור רגיש, אך בניגוד לטיפולי שיניים, מדובר בטיפולים מאוד מתקדמים וכמעט ללא כאב, גם כאשר פונים לאופציה הכירורגית. כדי לא להגיע למצבים קשים מדי, או לסבול לאורך תקופה, חשוב לבצע בדיקות ראייה ובדיקות עיניים באופן תקופתי. בדיקות עיניים נותנות תמונת מצב מדויקת מאוד, ומסייעות להפניית המטופל לטיפול הנכון. לכן, הבדיקות צריכות להיעשות באופן יזום, ולא רק כאשר יש צורך להוציא רישיון נהיגה חדש. 

מעוניינים בבדיקת ראיה מקצועית אצל אופטומטריסט? פנו לקמינסקי אופטיקה לתיאום בדיקה אישית.