קניון דרורים, בני דרור

קניון דרורים | בני דרור
inner_section10

משקפי אור כחול

משקפי אור כחול – משקפיים נגד קרינת מחשב

העידן הטכנולוגי מביא עמו הרבה יתרונות, אך גם בעיות שלא היו רלוונטיות בעבר. המציאות כיום היא שמרבית האנשים נמצאים המון שעות מול המחשב או מסכים אחרים כמו טלפונים סלולריים ומכשירי טאבלט. מעבר לניוון החברתי ולבעיות הקשורות לניהול זמן קלוקל, אחת הבעיות הקשות בעקבות החשיפה המרובה למכשירים אלקטרוניים, היא הקרינה הנפלטת ממסכיהם. למעשה, מדובר בבעיה ידועה ומוכרת מבחינה רפואית, ויש לה מינוח רשמי – תסמונת ראיית מחשב.

מה החשיפה למסכים עושה לעיניים שלנו?

ההערכות מדברות על כך שכיום, האדם הבוגר הממוצע, נמצא מול המחשב לפחות 8 שעות ביום. אם נוסיף לכך את השימוש בטלפון הסלולרי, נראה שבמרבית השעות שבהן האדם ער, הוא נמצא מול מסך כזה או אחר. הנושא חמור אף יותר בקרב בני נוער, ובסופו של דבר, אנחנו מבלים אין ספור שעות מול המסכים כדי לעבוד, ללמוד וכמובן גם להנות ולשחק. ההשפעות החיוביות הן רבות, אך אי אפשר להתעלם מן ההשפעות השליליות וההרסניות של החשיפה המרובה למסכים על בריאות העיניים והבריאות הכללית שלנו. הפתרון כיום מגיע בדמות משקפיים מיוחדים שעוזרים להגן על העיניים.

מהי תסמונת ראיית המחשב?

תסמונת ראיית המחשב היא למעשה שם כללי למגוון בעיות שיכולות להיווצר כתוצאה מישיבה ממושכת מול מסך המחשב. מהמחשב נפלטת קרינת אור כחול (UV420) אשר פוגעת בקרנית העין ויכולה לגרום לבעיות כמו פגיעה ברשתית, בראייה ואפילו במידת הערנות של אנשים. פגיעה ממושכת הנובעת מקרינה כחולה יכולה לגרום גם לניוון מולקולרי ולקטרקט. לכן, חשוב בראש ובראשונה להבין שיש בעיה, ובשלב השני – לטפל בה.

איך מטפלים בתסמונת ראיית המחשב?

הדרך הטובה ביותר לטפל בתסמונת ראיית המחשב היא באמצעות משקפי אור כחול מיוחדים. משקפיים נגד אור כחול כוללים עדשות מיוחדות, המסננות את הקרינה בכמעט 100 אחוזים. בכך, נמנעת הפגיעה של הקרינה ברשתית וכתוצאה מכך, העין מקבלת שכבת הגנה חשובה. משקפיים מסנני אור כחול הם בטוחים לשימוש ואף מומלצים גם לילדים צעירים, שכן העין שלהם פחות מפותחת, ויותר פגיעה לצרות השונות שהעניין גורם.

מה עושים משקפי האור הכחול?

הקרינה הכחולה מגיעה אלינו לא רק ממסכי המחשב, אלא גם ממסכי הטלפונים הסלולריים, שנמצאים בשימוש אינטנסיבי מאוד במהלך היום, וגם מהטאבלטים, שבאים לידי שימוש בעיקר בבית, ובעיקר על ידי ילדים. משקפיים לסינון אור כחול הם כיום זמינים לכולם וכדאי מאוד להצטייד בהם ולצייד גם את הילדים. עדשות אור כחול עשויות מחומר מיוחד שחוסם כמעט הרמטית את החדירה של האור לקרנית, ובכך, מסייע בשמירה של העין בריאה ונכונה.

החשיבות של משקפיים נגד קרינת מחשב 

השימוש של אנשים במחשב הוא מאוד מגוון, שכן יש אנשים שעובדים עם תוכנות מסוימות בלבד, אך ישנם אנשים, במיוחד צעירים, שמשחקים במחשב במשחקים שהם ברמה גרפית גבוהה. בחלק מהמשחקים אפילו יש אזהרה לגבי האורות הבוהקים, ואין ספק שהקרינה במקרים הללו היא גבוהה במיוחד. משקפיים נגד קרינה מהמחשב הם חשובים מאוד לבריאות הילד ולהתפתחות העיניים התקינה בילדים, ובפרט בגילאים צעירים שאצלם העיניים הן פגיעות יותר. 

איך משקפי מחשב מייצרים הגנה? 

העבודה עם משקפי הגנה למחשב אמנם איננה נפוצה מאוד כיום, אך יש הרבה אנשים שנדרשים להרכיב משקפי ראייה או קריאה בעקבות עבודתם הממושכת מול מסכי מחשב, והזנק שהיא הסבה לראייתם. אולם שימוש במשקפיים כחולות יכול לייתר את הצורך בתיקון ראיה ושימוש במשקפיים, מעצם היותו אמצעי מנע כנגד בעיות ראייה פוטנציאליות העלולות להיווצר ללא הגנה מתאימה. 

כיצד משקפיים מסנני קרינה שומרים על העיניים שלנו? 

משקפיים לסינון קרינה מסוגלים לשמור על העין מפני נזקי החשיפה הממושכת לקרינה. קרינה עלולה להוביל לחדירת מולקולות מזיקות לתאים הרגישים בעיניים ולגפיעה שעשויה לגרום לעייפות כרונית במקרה הטוב, ולמחלות עיניים קשות עד כדי עיוורון, במקרים הקשים יותר. החשיפה לקרינת האור הכחול מעכבת את ייצור הורמון השינה, דבר הפוגע באיכות השינה שלנו, וכתוצאה מכך – גם בגדילה אצל ילדים. חוסר בשינה הוא קריטי אצל ילדים בגילאים צעירים ועלולות לפגוע בהתפתחותם התקינה, וזוהי אחת הבעיות הגדולות בעולם הטכנולוגי והמערבי. 

מה הן הבעיות שעלולות להיווצר מחשיפה מוגברת לקרינה כחולה? 

בעיות נוספות שיכולות להיווצר מחשיפה מוגברת לקרינת אור כחול הן גם בעיות של קשב וריכוז. הרבה מאוד ילדים סובלים מציונים נמוכים ומשהות במסגרת לא מותאמת, בגלל השהות הארוכה מול המסכים. משקפי קרינה הם כלי חשוב ואפקטיבי מאוד נגד כמות הקרינה המוגזמת אליה נחשפים ילדינו, ובכך הם עוזרים למנוע לא מעט בעיות קוגניטיביות והתנהגותיות. 

מהן ההשפעות החיוביות של משקפיים נגד קרינה כחולה? 

הרבה מאוד אנשים מרכיבים היום משקפיים כתוצאה מישיבה ממושכת מול מחשבים. לכן, זה אך טבעי שנוכל לא רק למקד את הראייה, אלא גם להגן עלייה. משקפיים נגד קרינת מחשב מאפשרים לנו להשקיע את עצמנו בעבודה, בלימודים או במשחק, מבלי לדאוג לנזקים קצרי וארוכי טווח – החל מבעיות בקשב ובריכוז, ועד לעיוורון וקטרקט. 

מעוניינים בהכוונה בנושא הגנה על העיניים מפני נזקי הקרינה? צוות המומחים בקמינסקי אופטיקה ישמח לייעץ לכם. פנו אלינו לבדיקת ראייה והתאמת משקפיים לצרכיכם!