קניון דרורים, בני דרור

קניון דרורים | בני דרור
inner_section10

עיניים עייפות – איך לטפל בעיניים עייפות ושורפות?

סובלים מעיניים עייפות ושורפות? דעו שאתם לבד. מדובר בתופעה שממנה סובלים שישים אחוזים מהאוכלוסייה ובאופטיקה קמינסקי מציעים עבורה פתרונות נאותים. אז מה גורם לבעיה של עיניים כואבות ועייפות ואיך מטפלים בבעיה זו – על כך יוסבר במאמר הבא.

עיניים עייפות והתסמינים המלווים מצב זה

עיניים עייפות הן תופעה נפוצה הניכרת בין היתר בעיניים כבדות וצורבות, כאבי עיניים וכן בתחושה של חוסר נוחות, עפעפיים כבדים, קושי במיקוד הראייה, ראייה מטושטשת היכולה להיות גם כפולה, וקושי להתרכז. כמו כן, מצב זה נחווה לא אחת כעייפות המלווה עם מתח, עיניים שורפות מעייפות שיכולות להיות גם אדומות, דומעות, מגורות ומגרדות, ויכולות גם להיות רגישות לאור. זאת בנוסף לקושי להישאר מרוכזים ולסיים מטלות ומשימות נדרשות, כאבים נלווים עקב מאמץ יתר המורגשים בעיקר בכתפיים, צוואר וגב, ונטייה לפתח כאבי ראש. 

המאמץ והמתח של העיניים גם פוגמים בראייה עצמה, ובנוסף מצב זה משפיע באופן ניכר על איכות החיים. לרוב הוא ייעלם אחרי שנותנים לעיניים לנוח, אולם יש מקרים בהם עייפות עיניים אינה חולפת מעצמה ואז יש לטפל בבעיה.

עינים ייפות בעקבות מתח בעיניים

עייפות עיניים המכונה גם עייפות ראייה, ובלועזית EYESTRAIN, הינה בעיה נפוצה של מתח בעיניים המופיעה ברמות שונות של חומרה, לאחר שימוש מאומץ ואינטנסיבי בעיניים הגורם להן להתעייף. מאמץ זה נוצר בעיקר עקב אילוץ העיניים והמערכת האופטית להיות ממוקדים באופן קבוע באובייקט אחד, היכול להיות מחשב, טלפון נייד או טאבלט. לעיתים קרובות בעיה זו נוצרת עקב קושי במיקוד של הראייה, עם חוסר תאימות בין שתי העיניים, המורגש בעיקר כאשר מאמצים אותן יתר על המידה עם התבוננות ממושכת ברמה גבוהה של ריכוז למרחק קבוע כמו מול מסך של מחשב.

הבעיה החמירה בעשור האחרון בגלל שאנשים מבלים מול מסכי מחשב בשישים אחוזים יותר מאשר בעשורים קודמים, עם מעל שלוש שעות מידי יום של צפייה בטלוויזיה, שלא לדבר על הזמן שאנו מבלים בבהייה במסך הטלפון שלנו. זאת בנוסף לעובדה שמרבית האנשים מבלים את שעות הערות שלהם בחללים סגורים עם תאורה מלאכותית. עייפות זו מאפיינת גם אנשים המרבים לנהוג עקב מאמץ של העיניים להתמקד בכביש, ואנשים שמבצעים פעילות ממושכת ומאומצת של קריאה וכתיבה. 

בנוסף, מצב של עייפות בעיניים יכול להיגרם עקב חוסר בשינה, מכיוון ששינה חיונית לתפקוד העיניים, חידוש תפקודן והזנתן. לכן חוסר בשינה גורם לגירויי יתר ועייפות של העיניים.

עייפות בעיניים עקב תסמונת ראיית מחשב 

בעיית עייפות בעיניים הפכה למאוד נפוצה במאה העשרים ואחד, בעיקר אצל אנשים העובדים מול מסכי מחשבים והעושים שימוש בסמאטרפון ובעוד מכשירי דיגיטליים. סובלים מבעיה זו חמישים עד תשעים אחוז מכלל המשתמשים, והמספרים רק הולכים וגדלים מיד שנה ברחבי העולם.

את המסכים מחזיקים יחסית קרוב לעיניים, עם מבט ממוקד מול אור מרצד וגופנים קטנים, מה שגורם למאמץ יתר של העיניים הנדרשות לעבוד קשה יותר מהרגיל. בנוסף, קיימת נטייה למצמץ הרבה פחות מהרגיל כשבוהים במסך דיגיטלי. המצמוץ עצמו מסייע להרטיב את העיניים ולרענן אותן, ולכן הפחתה בתדירות המצמוץ גורמת לעיניים עייפות, צורבות, מגורות, אדומות וכואבות.

  • עייפות בעיניים עקב הפחתת יכולת מיקוד הראייה 

    סיבה נוספת הגורמת לעייפות בעיניים נובעת מתהליכים טבעיים של אקומודציה, ירידה ביכולת מיקוד של הראייה וקושי של העיניים להתמקד באובייקטים קרובים. מהתופעה מתחילים לסבול בסביבות גיל ארבעים ואילך, ובשילוב עם עבודה מול מחשב היא יוצרת תנאים מושלמים לתחושה של עייפות בעיניים.

    טיפול בעיניים עייפות עם התאמה של משקפיים ועדשות

    למי שסובל מעיניים כבדות ועייפות כדאי לגשת לאופטומטריסט לביצוע בדיקת ראייה מקיפה, הכוללת אבחון של מיקוד ראייה וחיונית גם למי שלא מרכיב משקפיים. במקרים של עיניים עייפות הטיפול המתאים לא אחת יתמקד בהתאמה של משקפיים שימנעו מהעיניים להגיע למצב של מאמץ יתר ועייפות.

    הטיפול בעיניים עייפות ממוקד לרוב בפתרונות אופטיים נאותים, הלוקחים בחשבון כושר ראייה, תיקון אופטי שהעיניים מבצעות, יכולת מיקוד של העיניים, יתרות מיזוג, וכן את גיל האדם והמקצוע שלו. זאת לצד שימת דגש על בקשות מיוחדות עם משקפיים שמותאמות למטופל באופן אישי.

    בהתאם למידע שנאסף יותאמו למטופל עדשות משקפיים נכונות מתוך מבחר איכותי וגדול של אפשרויות, עם עדשות שיש להן מפרטים טכניים, ציפויים שונים ואיכויות מיוחדות נוספות. בשוק מוצעות גם עדשות מיוחדות למצב של עיניים עייפות, התומכות במצב זו ומקלות את התופעה בצורה משמעותית. אלו עדשות שיש להן יכולת להפחתת מאמץ של העיניים ולכן גם להפחית תופעות נלוות של עייפות. כל זאת לצד משקפיים כחולות ייעודיות לעבודה על מחשב המסננות את קרינת המחשב המזיקה.

    אמצעים נוספים שיכולים להקל על עייפות בעיניים

    מלבד פתרונות אופטיים, ניתן להקל על מצב של עייפות בעיניים באמצעים שונים שיפחיתו את רמת המתח בעיניים. בתור התחלה יש לדאוג לשפר את סביבת העבודה עם מסכים הרבה יותר איכותיים שמותאמים לעבודה ממושכת, המכווננים לרמה נמוכה של בהירות ושיש להם מסנני קרינה, עם גובה נכון של מסך הנדרש להיות בגובה של העיניים. כמו כן חשוב להקפיד על עבודה מול מסך נקי מלכלוך, כתמים, טביעות אצבעות ואבק, ובכך להפחית מצבים של השתקפויות ובוהק.

    יש גם לעשות שימוש בתאורה נכונה, שאינה מסנוורת ואינה משתקפת במסך, לצד ישיבה על כיסא ארגונומי מכוון לנתוני המשתמש, עם מנחים שמפחיתים רמות מאמץ של הגוף. מעבר לכך, חשוב לפתח הרגלי עבודה נכונים, עם הפסקות קצרות וארוכות שיעניקו מנוחה לעיניים, ואם אפשר בהחלט מומלץ לצאת מסביבת העבודה הסגורה לאוויר הפתוח וליהנות כמה שיותר מאור יום טבעי.

    עדשות מתאימות לעיניים עייפות

    לבדיקת עיניים, להזמנת עדשות מתאימות לעיניים עייפות ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם אופטיקה קמינסקי בטלפון 09-796-4465.

gallery_05

התאמת משקפיים

הסיבות להרכבת משקפי ראיה נעוצות בלקות ראיה גדולה או קטנה אשר גורמת בסופו של דבר לראיה מטושטשת ומאומצת שמובילה לחוסר נוחות תפקודי, למאמץ עיניים ולעייפות. יש חשיבות רבה לביצוע בדיקת ראיה מקצועית ואבחון מדוייק של הלקות על מנת להגיע לתיקון אופטימאלי ונח של הראיה.

התאמת עדשות מגע

התאמת עדשות מגע חייבת להתבצע בצורה מקצועית ע"י אופטומטריסט מורשה אשר יבחן את העיניים בצורה יסודית, יבצע תישאול ותיאום ציפיות יסודי עם הלקוח ויתאים עדשות מגע אשר יתאימו לפרמטרים הפרטניים אשר לפניו. לאחר בדיקה ורישום הפרמטרים האישיים יותאמו ללקוח זוג עדשות לנסיון ולאחר שהלקוח ירכיב אותן זמן מה

משקפי שמש

מה לא נאמר ונכתב בנושא משקפי השמש...זהו מוצר אופנתי בולט ומעניין אשר מוסיף אופי וייחודיות לאישיותנו ומאפשר לנו להיראות אופנתיים, אלגנטים, סקסיים שרמנטיים...הכל בהתאם לטעמנו ותשומת הלב שנשקיע בבחירת משקפי השמש החדשים שלנו. נוכל כמובן לבחור בדגם במראה בנאלי וזול שידגיש את חוסר העניין שלנו באופנה או את חוסר הטעם שלנו בבחירה... אולם אפשר גם אחרת.