קניון דרורים, בני דרור

קניון דרורים | בני דרור
inner_section10

ראיה מטושטשת אחרי ניתוח לייזר וסיבוכים נוספים – מה עושים?

מבקשים להסיר עדשות מגע או משקפיים באמצעות ניתוח לייזר? חשוב לדעת שלצד אחוז גבוה של הצלחות יכולים להיות גם סיבוכים לאחר ניתוח לייזר בעיניים, לרבות ראייה מטושטשת אחרי ניתוח לייזר. ואם אתם כבר סובלים מסיבוכים אחרי ניתוח לייזר בעיניים, באופטיקה קמינסקי מציעים פתרונות ממוקדים ויעילים למגוון תופעות לוואי וסיבוכים שנובעים מהליך זה.

אז מה הן תופעות הלוואי אחרי ניתוח לייזר בעיניים ומה עושים איתן – על כך יוסבר במאמר הבא.

סיבוכים אחרי ניתוח לייזר בעיניים

ניתוחי ליזר לעיניים המבוצעים כבר מעל לשני עשורים, נשענים על טכנולוגיות שכל הזמן מתקדמות ומתחדשות, והם נחשבים בימנו לפרוצדורה די בטוחה, עם אחוזים גבוהים של הצלחה. יחד עם זאת, לצד ההצלחה ישנם גם מקרים בהם ניתוחי עיניים בלייזר מלווים בתופעות לוואי או מסתבכים, כאשר הבעיות נוצרות מיד אחרי ההליך או כמה חודשים אחריו. 

במרבית המקרים מדובר בבעיות זמניות ובסיכומו של דבר המטופל זוכה לשפר את איכות חייו. אולם יש גם מיעוט של מקרים בהם סיבוכים ותופעות לוואי אלו לא משתפרים והופכים לקבועים, וגורמים לסובל מהם למפח הנפש רציני. 

סיבוכים אלו כוללים בין היתר טשטוש ראיה לאחר ניתוח לייזר, יובש בעיניים, רגישות לאור, ואקטזיה, ועוד. לפניכם סקירה של כמה מהבעיות היכולות לעלות אחרי ניתוח לייזר בעיניים.

ראיה מטושטשת אחרי ניתוח לייזר

אתה לא רואה טוב אחרי ניתוח לייזר? יתכן בהחלט שאתה סובל מבעיה של ראיה מטושטשת לאחר ניתוח לייזר. מדובר בתופעה היכולה להופיע גם כמה חודשים אחרי הניתוח כאשר הטשטוש עשוי להיות גם בשתי העיניים ולהתבטא גם בראיה כפולה לאחר ניתוח לייזר ובחוסר מיקוד. זאת לצד תופעות של יובש בעיניים, תחושה של קור או של חדירת חול לעיניים, ראייה של הילות מסביב למקורות אור, ועוד. בעיה זו יכולה להופיע בדרגות שונות של חומרה ואף להתבטא בקושי לתפקד, לעבוד מול מחשב, להיות בסביבת מזגן, ועוד.

בעיה של ראיה מטושטשת אחרי ניתוח לייזר יכולה להיגרם מסיבות שונות, בין היתר עקב שיוף יתר של הקרנית, עם הגדלה של מצב מיופיה באופן משמעותי לצד היווצרות של צילינדר, קרנית שהופכת ליותר מידי שטוחה הגורמת להתאדות של הדמע בעיניים ולמצב של יובש. מצב זה ניתן לפתור על ידי שימוש בעדשות ראייה מתאימות לצד עדשות מגע השומרות דמע ומונעות סנוורים.

טיפול בסיבוכים בעזרת עדשות מגע סקלרליות

אחד האמצעים היעילים להתמודדות עם סיבוכים אחרי ניתוח לייזר המבוצע בעיניים, הינו באמצעות עדשות מגע סקלרליות, גם עבור מצבים שבהם הקרנית נפגעת, מצבים של טשטוש ראייה, וגם במקרים של יובש וזיהום בעיניים.

מדובר בעדשות מיוחדות נושמות וקשות, שמעבירות כמות גבוהה של חמצן, מאוד גדולות, שהשוליים שלהן לא מונחות על הקרנית אלא על החלק הלבן של העין. מנח זה מאפשר לתקן בעיית ראייה ללא שהעדשה תבוא במגע עם הקרנית, המציגה אחרי הניתוח רמה גבוהה של רגישות, או במקרה של קרנית שנפגמה במהלך הניתוח. סוג זה של עדשות יוצר חלל ביניהן לבין הקרנית, בו נאגר נוזל שמונע את התייבשות העיניים ושומר על רמת לחות רצויה שלהן. 

  • בעיה של יובש בעיניים אחרי ניתוח לייזר 

    כפי שנאמר, גם בעיה של יובש בעיניים יכולה לקרות אחרי ניתוח לייזר, עם הרגשה של יובש ושל חול בתוך העיניים, שמלווה גם בתחושות של גרד, כאב ואדמומיות. בעיה זו של יובש נוצרת בעקבות הניתוח עקב שיוף של מרכז הקרנית עם קרן הלייזר, כאשר הקרנית הופכת להיות הרבה יותר שטוחה ולכן מורידה את התחושה העצבית של העין. התחושה העצבית נדרשת לשם גירוי העין למצמץ וליצירת הפרשות מבלוטות הדמע, ולכן גם עלולה להיווצר בעיה של יובש בעיניים. הבעיה מחמירה בקרב אנשים שהייתה להם נטייה ליובש בעיניים עוד לפני הניתוח, או שמרבים לעבוד מול מחשב.

    מצב זה לרוב מסתדר תוך שישה חודשים ממועד הניתוח, ועד אז הטיפול המקובל בבעיה הינו באמצעות טיפות עיניים מיוחדות הדואגות להרטבת העיניים וכך מקלות את תופעת היובש. אולם יש מקרים בהם מצב יובש בעיניים לא משתפר ויש צורך בטיפול יותר רציני,  עם פתרונות העושים למשל שימוש בעדשות מגע מיוחדות שמקטינות חיכוך של העפעפיים בעיניים וכך מאפשרות לקרנית העין להחלים. זאת לצד שימוש בעדשות מגע מיוחדות עם מדרג חמצן ומים גבוה, המעניקות סיכוך יעיל לקרנית העין. כמו כן, בחלק המקרים יכולות להתאים לבעיה זו עדשות מגע סקלרליות.

    בעיית רגישות לאור אחרי ניתוח לייזר בעיניים

    עוד בעיה אופיינית אחרי ניתוח לייזר בעיניים מתבטאת ברגישות לאור. לרוב היא מופיעה כמה חודשים אחרי הניתוח, ובה המטופל נוטה לראות הילות סביב מקורות אור, לצד טשטוש של הראייה וראייה מעורפלת. בעיה זו לרוב נוצרת עקב תוצאות ניתוח שאינן מדויקות, עם השארה של עודף צילינדר. כמו כן היא עלולה להתרחש עקב בעיה בהליך ההחלמה מהניתוח עם שבירת מסך דמעות שאינה נכונה.

    הבעיה של רגישות לאור לרוב תיפתר בעזרת עדשות מתקדמות, היכולות להיות עדשות פולרואיד כהות שיש להן יכולת לקטב אור באופן שמסנן את קרני האור החודרות לעיניים, עם חדירה מסודרת של אור לעין וכפתרון יעיל בעיקר למי שסובל מבעיה בראיית יום. כמו כן ניתן לעשות שימוש בעדשות עם פילטרים צבעוניים שונים, עם התאמה לאורכי גל שונים, כמו פילטר צהוב שמתאים לנהיגה בכל שעות היום, פילטר כתום שבעיקר מתאים לראיית לילה, פילטר כחול המתאים למי שסובל מהבזקי אור, ועוד.

    בנוסף אפשר לעשות שימוש בעדשות משקפיים אנטי ריפלקס, שיש להן ציפוי מיוחד שמונע סנוורים של רכבים בעת נהיגת לילה, וגם מונע השתקפויות של מסכים ומנורות. 

    לפתרונות יעילים עקב סיבוכי ניתוח לייזר עיניים

    לקבלת פתרונות יעילים עקב סיבוכי ניתוח לייזר עיניים, ולעוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם אופטיקה קמינסקי בטלפון 09-796-4465.

gallery_05

התאמת משקפיים

הסיבות להרכבת משקפי ראיה נעוצות בלקות ראיה גדולה או קטנה אשר גורמת בסופו של דבר לראיה מטושטשת ומאומצת שמובילה לחוסר נוחות תפקודי, למאמץ עיניים ולעייפות. יש חשיבות רבה לביצוע בדיקת ראיה מקצועית ואבחון מדוייק של הלקות על מנת להגיע לתיקון אופטימאלי ונח של הראיה.

התאמת עדשות מגע

התאמת עדשות מגע חייבת להתבצע בצורה מקצועית ע"י אופטומטריסט מורשה אשר יבחן את העיניים בצורה יסודית, יבצע תישאול ותיאום ציפיות יסודי עם הלקוח ויתאים עדשות מגע אשר יתאימו לפרמטרים הפרטניים אשר לפניו. לאחר בדיקה ורישום הפרמטרים האישיים יותאמו ללקוח זוג עדשות לנסיון ולאחר שהלקוח ירכיב אותן זמן מה

משקפי שמש

מה לא נאמר ונכתב בנושא משקפי השמש...זהו מוצר אופנתי בולט ומעניין אשר מוסיף אופי וייחודיות לאישיותנו ומאפשר לנו להיראות אופנתיים, אלגנטים, סקסיים שרמנטיים...הכל בהתאם לטעמנו ותשומת הלב שנשקיע בבחירת משקפי השמש החדשים שלנו. נוכל כמובן לבחור בדגם במראה בנאלי וזול שידגיש את חוסר העניין שלנו באופנה או את חוסר הטעם שלנו בבחירה... אולם אפשר גם אחרת.