קניון דרורים, בני דרור

קניון דרורים | בני דרור
inner_section10

תחושת סינוור בעיניים

תחושת סינוור בעיניים – סינוור יתר בעין אחת – מה זה אומר?

העיניים הן איברים מאוד רגישים ולכן, יש הרבה מאוד אינדיקציות לגבי בעיות שנוצרות בהן. יש המון סוגים של בעיות שנוצרות מאין ספור סיבות, כאשר חלק מהתסמינים הם קלילים ולא תמיד מורגשים, בעוד שאחרים הם דרסטיים יותר. אנשים הסובלים מבעיות עיניים עלולים להתחיל לחוות כאבי ראש בשל כך, להתקשות בקריאה וכמובן, לסבול מטשטוש ראיה. אולם אחד הסממנים שהכי מסוכן להתעלם מהם, ועלול להצביע על בעיה גדולה יותר, הוא תחושה של סינוור.

מהי תחושת סינוור בעיניים?

סינוור הוא מצב של רגישות לאור, או "פוטופוביה" – בעגה המקצועית של רופאי העיניים. כולנו מכירים את הרגשת הסינוור כאשר אנו יוצאים החוצה ללא משקפי שמש בשעות היום, אך כאשר ישנה בעיית עיניים, הסינוור מופיע גם בתוך מבנים, ועלול להיגרם גם בשל חשיפה לגופי תאורה, מסכים, או כל מקור אור בוהק יחסית. כאשר הסינוור משפיע לרעה על איכות החיים של הסובלים ממנו, ואף עלול לסכן את מי שנוהג ואת סביבתו. מכאן החשיבות הרבה של בדיקת העיניים כאשר מתעוררת בעיה מסוג זה.

האינדיקציה לסינוור בעיניים

סינוור בעיניים הוא לא תחושה נעימה והוא עלול לגרום לשיבושים בראייה ואפילו לכאבים. מעבר לכך, סינוור יתר הוא אכן סממן חשוב מאוד שיכול להעיד על בעיות בעיניים, כולל התחלה של שיבוש בראייה או אפילו סרטן בעיניים. קרינת האולטרה סגול החודרת לעין אינה בריאה, וחייבים להגן על העיניים בכל דרך אפשרית, בין אם באמצעות רכישה של משקפי שמש מתאימים, או על ידי פנייה לביצוע פעולות כירורגיות רלוונטיות.

הסכנות בסינוור בעיניים

סינוור ראיה יכול להתבטא בכמה אופנים, וזה כולל סינוור כללי כשיוצאים לאור, סינוור קל, ואפילו סינוור פתאומי בעיניים שגורם במקרים חמורים אף לעיוורון זמני. סינוור פתאומי מתרחש לרוב כאשר יוצאים ממקום חשוך ואפל אל עבר מקום מואר, כאשר השמש נמצאת בדיוק מול שדה הראיה. זה מתרחש לרוב ביציאה מחניונים עם זווית חדה, ולאו דווקא מעיד על בעיה ספציפית. עם זאת, כאשר סינוור פתאומי מתרחש בסיטואציות פחות קיצוניות של שינויים בחשיפה לאור, הדבר מחייב בדיקה ובירור ללא שהות.

מה לעשות כאשר יש תחושת סינוור בעין אחת?

בעוד שסינוור כללי אינו בהכרח מהווה אינדיקציה לבעיית עיניים, סינוור באחת העיניים בלבד עלול להעיד על ליקוי מסוים ברשתית העין. לכן במקרה כזה מוטב לפנות לבדיקת עיניים במהרה כדי לאבחן את מקור הבעיה ולטפל בה. סינוור בעין יכול כאמור להופיע מכמה סיבות, ולכן, פנייה לאופטומטריסט מקצועי ומנוסה היא חיונית למניעת סיבוכים עתידיים.

הסכנות בחשיפת העיניים לקרינת אולטרה סגול

העיניים הן איברים רגישים מאוד ומכאן שיש משמעות רבה להגנה עליהן. קרינה אולטרה סגולה היא מאוד מסוכנת לאיברי הראייה ולכן חשוב מאוד להרכיב משקפי שמש כאשר נמצאים בחוץ, ובמיוחד בזמן נהיגה. הקרינה חודרת לרשתית ופוגעת בה, ויכולה להסב לה נזק רב עם השנים. זה נכון במיוחד עבור אנשים עם עיניים בהירות (כחולות או ירוקות) שהן לרוב עדינות יותר לעומת עיניים חומות.

מתי נבצע בדיקת עיניים בעקבות סינוור?

העובדה שמרבית האנשים לא מייחסים חשיבות רבה מדי לנושא הסינוור, ורואים בכך משהו שקורה באופן טבעי, מחזקת את חשיבות הבדיקות התקופתיות לעיניים. מרבית האנשים מבצעים בדיקות עיניים או בדיקות ראייה רק כאשר הם מחויבים לכך, במסגרת חידוש של רישיון הנהיגה, למשל. עם זאת, יצויין שהבדיקה הסטנדרטית לעיניים – חרף חשיבותה, איננה מקיפה דיה, ולעיתים יש לבצע בדיקות מתקדמות יותר, על מנת לשלול את קיומן של בעיות שונות בעיניים שעלולות להחמיר בהעדר טיפול מתאים.

בעיות עיניים שעלולות להיווצר בהיעדר טיפול מתאים

בהרבה מאוד מקרים, אנשים מזניחים את העיניים שלהם ולא מבצעים בדיקות תקופתיות. הדבר עלול להוביל להופעת כאבי ראש ולאמץ את העיניים יתר על המידה. בדיקות ראיה תקופתיות, לא זאת בלבד שמסייעות בפתרון בעיות של הידרדרות הראייה, אלא גם עוזרות להקדים תרופה למכה למקרה של הופעת מחלות עיניים שונות כמו קטרקט או סרטן העין. מדוע חשוב להיות אקטיביים בהקשר לבעיות ראיה וסינוור? אלמנט הסינוור הוא כאמור אינדיקציה חשובה מאוד לגבי רגישות או בעיות בעיניים בהווה או בעתיד. אנשים לא תמיד רואים את הסינוור כבעיה המצדיקה פנייה לבדיקה, אך כאשר שמים לב שהרגישות בעיניים היא מוגברת, אין להזניח את הנושא. זאת לאור העובדה שסינוור עלול להוות סממן ראשוני להופעת ליקויים חמורים יותר בעיניים, ולכן חשוב שלא להתמהמה באבחון הבעיה ומתן טיפול הולם.

בשורה התחתונה

תחושת סינוור עלולה להיות תוצר של משתנים שונים, כמו צבע העיניים, זמן שהייה בחוץ, סוג מנורות שאליהן נחשפים, עבודה מול מסכי מחשב לא מכוילים, ועוד. אולם אם אתם סובלים מסינוור באופן תדיר והתחושה מופיעה יותר מבעבר, מוטב לגלות עירנות ולפנות לבדיקת עיניים. בדיקת ראיה מקצועית מאפשרת למנוע בקלות רבה הרבה מאוד בעיות הנוגעות לחוש החשוב ביותר שלנו – חוש הראייה.

במידה ואתם סובלים מסינוור – זה הזמן לפנות לבדיקת ראייה מקצועית בקמינסקי אופטיקה. צרו קשר לקביעת תור בהקדם!